Åk 4, v 17

Nu är alla utvecklingssamtal färdiga och jag kommer att publicera de mål som eleverna valt på IST så att ni kan gå in att läsa. På utvecklingssamtalen har det framkommit att Teams inte alltid används på det sätt som är tänkt, som ett läranderedskap. Eleverna använder chatten en hel del på fritiden och skriver mycket till varandra. Ibland uppstår konflikter kring det de  skriver. Jag skulle därför vilja att ni som vårdnadshavare går in på ert barns Teams och kollar vad de skriver i chatten samt samtalar med dem om vad skoldator och Teams är till för – ett hjälpmedel i lärandet.

På samtalen har det också framkommit att många skulle vilja gå på läxhjälp. Det finns läxhjälp för åk 4-6 på onsdagar och om man vill att sitt barn ska gå där får man skicka ett mail till mig. Om man har läxhjälp onsdagar går man dit varje vecka och arbetar självständigt med det man behöver. Eleverna kommer också ha möjligheten att gå in i klassrummet på morgonen för att göra skolarbete. Till detta behövs ingen anmälan utan eleverna kommer in om de känner att de behöver det. Innan de går in måste de säga till morgonrastvakten.

Några elever har fått läxa att jobba med Magma hemma eftersom de inte blivit färdiga i skolan. Eleverna vet vilka som har det och vilka två uppgifter som ska göras.

På tisdag åker vi till Stensjöäng tillsammans med åk 3. Vi kommer att vara ute hela dagen så det är viktigt med kläder efter väder och att man har skor som är bekväma att gå i. Vi kommer att ta med lunch från skolan, baguett och en dricka. Eleverna behöver ha en väska som de kan bära sin mat i. Vill de ha med extra vatten att dricka under dagen går det bra.

Är det någon vårdnadshavare som skulle kunna hjälpa till med skjutsning den 13 juni, till och från vår vandring, för ni höra av er till mig eller Cilla.

Trevlig långhelg!

V 18

Måndag; Lediga

Tisdag; Utflykt till Stensjöäng (kläder efter väder och väska som är bra att bära) Multiplikationsläxa