Åk 1, v.20

En kort vecka är till ända och nu är det endast två fulltaliga och två kortare veckor kvar av terminen.

Vi har nu avslutat bokstavsarbetet och arbetsschema i svenskan. Istället har vi bland annat tränat på hela alfabetet och att skriva ord i bokstavsordning.

I matematiken har vi jobbat vidare med talen upp till 50. Vi har tränat på tiotal och ental samt storleksordnat tal på flera olika sätt. Vi kämpar på med de muntliga bedömningsstöden i matte när möjlighet ges.

Under SO:n fortsatte det kreativa arbetet med vårt egna samhälle. Eleverna har ritat/målat och skrivit informerande texter.

Trevlig helg!

V.21

Tisdag:
*Läsläxa – Robin kapitel 26 + skrivläxa.
(v. 22 – skrivläxa)
*Idrott ute, medtag skor, ombyte och handduk.
Torsdag:
*Idrottsdag, kom ombytt till skolan och ta med vattenflaska.

Kommande aktiviteter

19/5 Lovdag
25/5 Idrottsdag som åk 6 håller i. Man ska komma ombytt till skolan och ha en vattenflaska med sig.
2/6 Prel. utedag
5/6 Lovdag
15/6 Skolavslutning på torsdagskvällen kl. 17.30. Se enskilt blogginlägg.