F- åk 3 Friluftsdag den 25 maj

Hej alla elever och föräldrar i åk F till åk 3

Här kommer lite information till alla om den stundande friluftsdagen för lågstadiet på Ryfors skola. Friluftsdagen är torsdagen den 25 maj.

Alla elever ska vara klädda för att kunna motionera ute en hel förmiddag, inga inne aktiviteter. Alltså kläder efter väder. Alla elever kommer att vara i tvärgrupper från F-3. De kommer att få delta i olika lekaktiviteter, där årskurs sex kommer att vara lekledare. Det kommer att finnas pedagoger tillgängliga i alla grupper.

Efter lunch kommer eleverna att återgå till ordinarie undervisning. De elever som har undervisning efter lunch kommer att ha möjlighet att duscha på skolan i anslutning till lunchen. De elever som slutar skolan 11:50 kommer att få ta sin dusch hemma. Eleverna kommer att äta sin lunch utomhus.

Vi hoppas på fint vårväder och glada pigga elever. De elever som vill ha med sig en vattenflaska får gärna ha det under friluftsdagen.

Plats/var: Ryfors skolgård samt närområdet

Tid/när: 07:55-11:50, 25 maj, torsdag

Utrustning: Kläder efter väder samt vattenflaska.

Varmt välkomna till en dag ute!

Hälsningar från sexorna

Det här inlägget postades i Åk 1, Åk 2, Åk 3, F-klass, Gemensamma aktiviteter. Bokmärk permalänken.