Åk 2, v.20

Hej allesammans!

En väldigt kort skolvecka.

På matematiken har vi avslutat kapitlet om statistik. Eleverna har gjort egna undersökningar som de sammanställt, de har arbetat med statistik i Singma och i Magma. Nästa vecka går vi in på området massa.

I svenskan har eleverna arbetat med kapitel 8 i ”Den magiska dörren”. Vi har även arbetat med skillnader mellan en faktatext och en skönlitterär text. Eleverna har plockat ut nyckelord i en text om Triceratops och satt in i en tankekarta för att sen kunna skriva en faktatext.

Åsa och Rebecca i köket kallade till matråd under onsdagen. Eleverna fick diskutera fram vad åk 2 representant skulle ta med sig för frågor och tankar dit.

Vi vill önska er alla en härlig helg! Hälsningar Evelina, Sandra och Johan

Att tänka på inför vecka 21:

• Måndag: Kapitel 8 ska vara färdigt med text och bild.
  • Tisdag: Kläder för att kunna ha idrott ute.
  • Onsdag:
  • Torsdag: Idrottsdag ute, kom ombytt till skolan.
  • Fredag:

• 19/5 Lovdag
  • 25/5 Idrottsdag som åk 6 håller i. Man ska komma ombytt till skolan och ha vattenflaska med sig.
  • 5/6 Lovdag
  • 15/6 Skolavslutning på torsdagskvällen