Åk 3, veckobrev v. 20

Denna veckan har vi inte hunnit med så mycket. I svenskan har vi jobbat med svenskaportal och lässtrategier. Vi har lyssna på boken; Skattkammarön. I matematiken har vi jobbat med bråk digitalt och i våra böcker. Vi har även jobbat med att addera bråk.

Vi har haft ett extra pass med engelska eftersom vi missar mycket när vi är lediga. Vi har jobbat med chapter 15. Vi har lyssnat på texten, jobbat i arbetsböckerna och på Bingel. Nägra har frågat om de får göra Bingel hemma. Det går jättebra. 🙂

I tisdags var vi i Göteryd och gick kulturstigen. Eleverna kämpade på jättebra trots att stigen var snårig på vissa ställen. Efter att vi gått kulturstigen fick eleverna utforska kyrkogården.

Nästa vecka börjar utvecklingssamtalen. Detta sista samtalet kommer jag att hålla i då det berör de nationella proven. Jag har bara meddelat era barn att ta med sig förälder/föräldrar och att komma med glatt humör. 🙂

Trevlig långhelg!

Nästa vecka

• Måndag: Idrott ute (ombyte, duschartiklar och handduk)