Fritidsskjuts nästa läsår

Det har tagits ett beslut i utbildningsnämnden att fritidsskjutsen inte kommer finnas kvar nästa läsår.

I vissa fall där det råder speciella särskilda skäl kan man från och med mitten av juni ansöka om skjuts till Hallaryd via kommunens e-tjänster på hemsidan. Exakt datum för när e-tjänsten blir tillgänglig finns ännu inte.

En förändring som detta innebär är att det inte kommer finnas någon omsorg på förskolan utan blir skjutsen beviljad så ansvara vårdnadshavare för att hämta sitt barn i direkt anslutning till bussens ankomst i Hallaryd.  Denna ansökan kommer behandlas av kommunens utskott och ligger utanför skolans beslutsfattande.

Det här inlägget postades i Åk 1, Åk 2, Åk 3, Åk 4, Åk 5, Åk 6, F-klass, Fritids, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.