Åk 4, v 21

Så har ännu en vecka gått och skolavslutningen närmar sig med stormsteg!

Eleverna har haft sin sista matteläxa för läsåret. Däremot fortsätter vi lite till med läsläxa i historiaboken. Till på onsdag ska de ha läst s 80-86 och 88-89, skriva upp 5 saker de tyckte var viktiga och formulera 2 frågor kring något de undrar.

Eleverna har jobbat på jättebra i matten och vi ligger därför före i vår planering. De som har känt sig redo har redan börjat med mattekollen som var planerad den 7 juni och jag hoppas att alla blir klara med den nästa vecka. Efter det ska vi repetera lite ord och begrepp som eleverna behöver kunna samt träna på att välja räknesätt till olika händelser.

Alla elever har nu redovisat sin ”Veckans grej” och de har verkligen varit jätteduktiga. Härligt att se hur de utvecklas och blir allt säkrare på att stå inför andra.

Trevlig helg!

V 22

Måndag;

Tisdag;

Onsdag; Läsläxa historia s 80-86 och 88-89, idrott

Torsdag; Läsläxa engelska

Fredag; Idrott

Kommande aktiviteter;

5 juni Lovdag

6 juni lovdag

8 juni friidrottstävlingar i Älmhult

13 juni vandring Skåneleden

15 juni Skolavslutning

Det här inlägget postades i Åk 4, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.