Åk 4-6, Kommunmästerskap i friidrott samt annan aktivitet torsdag den 8 juni

Hej Alla i åk 4-6

På torsdag ska en del av mellanstadiet till Linnéskolan och tävla i friidrott. De elever som inte ska delta i kommunmästerskapen (KM) på Linnéskolan gör annan schemabrytande aktivitet. Cilla mentor i åk 6, Daniel och Hampus kommer att vara ansvarig för Ryfors skola under tävlingen medan Annika och Janne tar hand om de schemabrytande aktiviteterna med övriga elever.

Eleverna som deltar i KM ska tävla i kast med liten boll, 60 meter, längdhopp, höjdhopp och stafett. De elever som vill får delta, men max 3 elever i varje gren från varje klass. Vi hoppas så klart att det blir ett medaljregn över Ryfors eleverna. De senaste idrottslektionerna har vi tränat friidrott, jag hoppas på några vinster i någon av klasserna. 🙂

Vi åker direkt på morgonen med buss. Lunch blir bagett eller kycklingsallad samt dricka. Ta med en lunch låda att äta ur samt egen dryck/vatten (speciellt om det blir varmt). Man får även ta med sig en fika, tänk på allergier (inga nötter eller frön). Bussen går tillbaka till skolan ca 14:00. De vanliga bussarna som eleverna brukar åka hem tar dem hem på torsdagen också även om de blir sena, alltså alla barn kan åka hem med buss men de blir senare än vanligt.

Alla ska vara ombytta till idrottskläder. Det finns ingen möjlighet till att byta om eller duscha under dagen. Alltså samma kläder hela dagen.

Att fixa till torsdag:

• Var idrottsklädd
  • tom matlåda med bestick
  • vattenflaska med vatten eller annan lämplig dryck
  • regnkläder vid behov
  • något att sitta på
  • fika

// Cilla, Janne och Annika

Det här inlägget postades i Åk 4, Åk 5, Åk 6. Bokmärk permalänken.