Åk 4, vecka 22

Nu är det inte många skoldagar kvar och det är många schemabrytande aktiviteter planerade. På torsdag åker större delen av klassen till Älmhult för att tävla i kommunmästerskapen i friidrott (se separat inlägg). De elever i fyran och femman som inte tävlar kommer att åka på utflykt till Traryd och Strömsnäsbruk. De får gärna ha med sig en liten fika. Till lunch grillar vi korv. De elever som inte tävlar slutar som vanligt vid 12.40 medan de som är i Älmhult slutar vid 14-tiden.

På fredag kommer eleverna att välkomna blivande åk 4 till mellanstadiet. De har satt ihop en jättefin Powerpoint om vad det innebär att gå på mellanstadiet som de kommer att visa. Efter välkomnandet av de nya fyrorna blir det filmtime och till lunch kommer eleverna att äta pizza som vi hämtar från Älmhult (för pengarna de vann i julas).

Ha en trevlig långhelg!

Måndag; Lovdag

Tisdag; Helgdag

Onsdag; Läsläxa medeltiden s 90-103, idrott

Torsdag; Kommunmästerskap i friidrott/utflykt

Fredag; Film och pizza (ingen idrott)

Kommande aktiviteter;

13 juni vandring Skåneleden

15 juni Skolavslutning kl 17.30

Det här inlägget postades i Åk 4, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.