Åk 3 information inför skolstart

Vår blogg har inte fungerat fram tills nu i eftermiddag så följande info gick ut i ett mail under förmiddagen. Nu är det dags att börja åk 3 och vi ser fram emot att träffa er snart.

Här kommer lite information inför skolstart:

Skoltiderna för åk 3 är:

Måndag/Onsdag 7.55-14.30 och Tisdag/Torsdag/Fredag   7.55-12.40

Eleverna har bytt kapprum så nu går de in i kapprummet som är mot idrottshallen och vi har bytt klassrum till en våning upp. Vi kommer möta upp eleverna i kapprummet på torsdag 17/8 kl.7.55 när skolan börjar.

I åk 3 har de idrott på måndagar och torsdagar, dock inte första dagen.

När eleverna inte har lektioner med Evelina och/eller Sandra så kommer de ha Hampus Levin i träslöjd, Klas Henriksson i SO, Annica Hedlund i NO samt Johan Bäck Renemark och Filippa Winqvist i idrott. Har ni några frågor som berör något av dessa ämnen får ni gärna maila direkt till berörd lärare.

På morgonrasten ska alla elever vara ute. Kommer man som förälder med sitt barn och vill vänta till skolan börjar så får ni också vara ute tills det ringer in 😊 Vi vill även påminna er att det bara är tillåtet att parkera runt ”inre cirkeln” vid lämning/hämtning för att inte störa busstrafiken.

Frånvaro läggs i IST senast kl. 7.30 varje dag eleven är frånvarande och glöm inte att även meddela skolskjuts om ert barn har det. Om inte frånvaron har lagts in i IST så medför det att vi måste lämna klassen för att kontakta er på annat sätt, så snälla respektera detta med IST.

På F-3 finns en mobil som vi använder för att kunna nå er. Så skulle det ringa från telefonnr 0476-642663 så är det vi. Vill ni ha kontakt med oss, skicka ett mail så ringer vi upp när det är möjligt. Skickar ni sms till telefonen är det inte säkert att informationen kommer fram, så skicka alltid mail.

Personblad ska ni fylla i både manuellt och digitalt. Så när ni får ett mail om att fylla i något i IST Formulär, gör det.  Det är väldigt viktigt att vi har ert mobilnr och mailadress, så att utskick likt detta kommer fram (om bloggen ligger nere 😉 ) och vi kan skriva ut telefonlistor vid t.ex. en utflykt.

Boka redan nu in att vi ska ha föräldramöte 12/9 kl.17-18.30 och vi firar Ryfors skolas 70-års jubileum med öppet hus den 28/9 kl.17-19.

Undrar ni något så maila sandra.linde@almhult.se eller evelina.johansson@almhult.se

Vi ses på torsdag! Hälsningar Evelina och Sandra