Förskoleklass v.34

Vi har nu haft vår första hela vecka med denna härliga grupp som är så redo att lära sig nya saker. Det är verkligen roligt.

Vi har fortsatt vårt tema om drakar. Det har berättats om Elddrakar, Fjälldrakar och Träddrakar. Vi har letat drakägg och drakungar. Vi har ritat och lekt lekar. Många har själva velat dela med sig om sina egna drakupplevelser, vilket har varit väldigt roligt att få ta del av.

Vi har även arbetat med stationer, där man gör olika saker vid varje bord och när tiden är slut så byter man till nästa bord. I svenska har vi gått igenom rim och eleverna är väldigt bra på att rimma.

I era barns väskor ligger idag ett mycket viktigt brev från skolsköterskan. Ni ska fylla i den blanketten och skicka tillbaka den till oss så snart som möjligt. Vi kommer samla ihop dem och överlämna dem till skolsköterskan.

Trots att det bara är i slutet på sommaren så kommer det vissa dagar en hel del regn. Eleverna måste ha både regnjacka, regnbyxor och stövlar på sina platser. Dessutom behöver de ha extrakläder då det ibland händer att det blir blött ändå, trots regnkläder.

Ett stort tack för att ni har namnat era barns kläder, det blir med en gång så mycket enklare för oss att kunna hjälpa ert barn att hitta sina kläder.

Vi har summerat veckan tillsammans och så här sa eleverna när de skulle berätta vad vi hade gjort denna veckan:

Viktiga datum:

12/9 Föräldramöte

22/9 Fotografering

28/9 Skolan firar 70 år

29/9 Studiedag

V.44 Höstlov

21/11 Studiedag

21/12 Julavslutning

Vi önskar er en härlig helg.

Ann, Cissi och Sofie

Det här inlägget postades i F-klass. Bokmärk permalänken.