Förskoleklass v 35

Hej, hej!

Vi har denna veckan fortsatt vårt tema med drakar. Vi utforskade Blomsterdrakarna och ritade egna blomsterdrakar och namngav dem. Eleverna har arbetat med räknemåla med en drake och spelat drakmemory.

På idrotten hann vi med uppvärmning och två draklekar. Efter idrotten så duschar alla eleverna så alla behöver ha med sig en handduk och såklart ombyte. Om det är så att ert barn inte ska duscha av någon anledning så behöver ni höra av er till oss.

Vi har haft musik och fortsatt träna på rytm, att hålla takten och fokusera. Vilken glädje det var när vi sjöng tillsammans, snart kan alla Bamses sång.

Vi har arbetat i stationer med  bokstäver i lera, pussel, memory, rita efter instruktion och skrivit sina namn med plusplus.

Eleverna sammanfattade själva veckan så här:

Vi har tränat på alfabetet, vi har haft idrott och lekt draklekar, vi har lärt oss om drakar som bor i blommor, vi har haft rörelsepaus, vi har haft rast, vi har tittat på film och ätit frukt, vi har lyssnat på bok, vi har skrivit och arbetat med varandras namn, vi har haft matte, vi har spelat mattebingo och vi har ritat drakar.

Just nu är det ommålning i hallen så elevernas kläder har fått flytta. Vi går in genom mellanstadiets dörr och vidare upp till det rosa klassrummet. Det är lite rörigt men det kommer att bli så fint när det väl är klart. Tack för ert tålamod.

Viktiga datum:

12/9 Föräldramöte

22/9 Fotografering

28/9 Skolan firar 70 år

29/9 Studiedag

v 44 Höstlov

21/11 Studiedag

21/12 Julavslutning

Ha en härlig helg

Ann, Cissi och Sofie

Det här inlägget postades i F-klass. Bokmärk permalänken.