Förskoleklass v 37

Vill börja med att säga tack till alla er som kom på föräldramötet. Utan er skulle det liksom inte bli något föräldramöte:-)  Vi är glada att så många kunde prioritera att komma.

På gympan fortsatte vi med att använda redskap. Vi tränade styrka och motorik i bla lianerna och repstegarna. Eleverna var uppdelade i grupper och så roterade vi efter fem minuter.

Vi har arbetat vidare med stationsarbetet som innehöll ord, meningar, första ljudet och hur många ljud. Det går bättre och bättre för eleverna att ta eget ansvar. På så vis kommer vi också vidare med kartläggningen.

I matten har arbetat med lägesord och tal upp till 10. Idag jobbade vi på Ipads och igår var det i häften.

Vi har haft musik och sjungit tillsammans hela klassen. En del sånger var om vänskap, veckodagar och månader.

Temaarbetet Värdegrund har vi arbetat vidare med och pratat om hur man är en bra kompis. Vi har sett en film och diskuterat runt den. Vi har även fortsatt läsa Superhjältarna som har samma tema.

Så här sammanfattade eleverna själv sin vecka:

På torsdag den 21/9 är det skoljoggen. Det går till så att varje klass springer så många varv de kan runt skolan och efter det får man frukt och dricka. Det finns en hejarklack och vi hejar när vi har sprungit klart. Ta på mjuka kläder och skor som är bra att spinga i. Vi byter inte om eller duschar denna dagen. Vi hoppas på riktigt fint höstväder.

Ha en härlig helg

Cissi, Ann och Sofie

Det här inlägget postades i F-klass. Bokmärk permalänken.