SKOLJOGGEN

Nu på torsdag den 21/9 anordnar skolan Skoljoggen!

Skoljoggen är Sveriges största motionslopp för barn och unga och arrangeras varje höst på skolorna runt om i landet. Varje år deltar runt 500 000 barn och unga på Skoljoggen.
Skoljoggen är ingen tävling, det är en manifestation för rörelseglädje och rörelse för alla!

På Ryfors skola kommer alla elever vara med och springa Skoljoggen.
Åk 5-6 kommer hålla i uppvärmningen för alla klasserna.
Det är viktigt att ha på sig skor och kläder som fungerar att springa i.

Springslanten 2023
I samband med Skoljoggen samlas en frivillig Springslant in bland deltagande elever, skolpersonal, föräldrar och andra. Samtidigt som elever rör på sig gör de också gott för andra barn. Springslanten 2023 används för att stötta Skolidrottsförbundet i Ukraina.
Ett enkelt sätt att skänka pengar är att använda Swish. Det är frivilligt att swisha valfritt belopp på nummer: 123-4512455.
Mer info om Springslanten kan ni läsa om här: Springslanten | Svenska Skolidrottsförbundet

Det här inlägget postades i Åk 1, Åk 2, Åk 3, Åk 4, Åk 5, Åk 6, F-klass. Bokmärk permalänken.