Fritids v37/38

Nu börjar övriga utrymmen och fritids struktur komma iordning. Dock inte inne på fritids då vi håller på att måla om… Så vi ber om ursäkt för röran men slutresultatet lovar vi kommer bli fint.

Under de senaste två veckorna har vi tränat på finmotorik och följa mönster. Detta genom att barnen gjort en egen mall och sedan pärlat mönstret. Dessa armband kommer vara en av av många saker barnen skapat som sedan säljas på 70års jubileet den 28/9. Vi testade även en twist på ”dra en aktivitet” där barnen själva fick hålla koll på klockan samt välja vilka aktiviteter de skulle byta mellan. Ett mycket roligt sätt att få träna på tid samt vidga sina vyer över vad man tycker är roligt att leka med.

Nästkommande tema kommer bland annat vara läsning och detta har vi smygstartat redan nu. Med ett gäng barn och en bok under armen smög vi oss iväg ut i skogen. Vi hittade en murrig skog där solstrålarna lös igenom trädtopparna, en kråka kraxade långt borta och knakande och brakande ljud hördes runt om oss, var det kanske ett spöke där med oss eller var det bara en kotte som föll? Hmm ingen som vet men ljuden och miljön gjorde boken vi läser ännu mer spännande.

Med syfte att träna på färger, samarbete och grovmotorik har vi lekt ”under hökens vingar kom”, redskaps-aktiviteter samt fotboll.

//Fritids

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.