Fritids v41

Denna veckan har vi skapat med olika material. Halloween börjar närma sig så pumpor skapades med hjälp utav folie, tuschpennor och sprayfärg. Så mycket fint kan skapas med hjälp av saker som egentligen har ett annat ändamål, såsom toarullar eller foliepapper. Vi har även fortsatt med våra getter, så snart är de klara för användning i sagorna.

Vi har även med i olika lag och konstellationer tränat grovmotorik samt samarbete i en basketlek. Vi trotsar fortfarande vädret och är ute så gott det går, så vi vill påminna alla om ”kläder efter väder”

Barnen fick också testa ett nytt sätt att vidga sina vyer genom att de fick 4 alternativ på aktiviteter att genomföra på fritids. Detta gav barnen en lugn miljö att våga testa nya spel, utmana sina ritkunskaper samt vara en bra kompis. Under veckan har vi under aktivitetens gång diskuterat samt reflekterat över vad barnen tycker om deras fritids. Vad dem tycker är bra men även vad det önskas ska förändras. Mycket värdefullt för oss personal men även för barnen.

//Fritids

Det här inlägget postades i Fritids, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.