Viktig info till alla vårdnadshavare

Då många elever äter frukost väldigt tidigt och ibland har långa skoldagar får de gärna ta med sig något att äta som hjälper dem att hålla fokus hela dagen. Vi har märkt att det skiftar mer och mer vad eleverna har med sig; allt från frukt och russin till pizzabitar. Vi vill därför förtydliga vad som är lämpligt att eleverna har med sig.

Det som gäller är;

• Färsk frukt eller grönsak
  • Macka/knäckebröd
  • Riskaka/majskaka/linskaka (viktigt att kolla innehållsförteckning så att de ej innehåller sesamfrö eller nötter)

Vi vill att eleverna äter det som de har med sig och inte bjuder eller delar med sig av det de har med sig eftersom det skapar många konflikter.

Om eleverna har med sig något som inte är lämpligt kommer vi att be dem att stoppa ner det i väskan igen.

Vid frågor, hör av er till ert barns mentor.

Det här inlägget postades i Åk 1, Åk 2, Åk 3, Åk 4, Åk 5, Åk 6, F-klass, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.