Ryfors föräldraförening

Vi är en grupp föräldrar som verkar för att eleverna på Ryfors skola ska få det där lilla extra under sin skolgång. Ryfors föräldraförening har varit verksam över 40 år och styrelsen träffas några gånger per år för att diskutera läget på skolan och planera aktiviteter. Vi har ett nära samarbete med rektor och pedagoger på skolan för att skapa de bästa förutsättningarna för våra barn.

Exempel på återkommande verksamhet:
• Inträde till Lekoseum i Osby för F-klass varje år
• Anordnar ”Hur många tomtar finns i skogen?” i december
• Anordnar badkalas i Ljungby för medlemmar (våren)
• Sponsrar med 1000 kr/klass till utflykter i samband med att åk 3 och åk 6 slutar
• Ordnar med gemensam jul- och avslutningspresent för personalen

Två stora projekt senaste åren som har genomförts tillsammans med skolan har varit inköp och installation av linbana samt firande av Ryfors 70 årsjubileum.
Vi vill fortsätta bidra till att sätta guldkant på våra barns vardag. Hjälp oss genom att vara medlem. Välkommen!

Facebook: ”Ryfors föräldraförening”
Ordförande Emil Mårtensson
Ledamot Veronika Dahl, Millan Jönsson, Carolin Johansson, Linus Olofsson
Suppleant Bette Örtendahl, Jerry Bengtsson
Valberedning Caroline Magnusson och Jenny Andersson

Medlemsavgift per familj för läsåret 2023/2024
Sätt in 175 kr på Ryfors föräldraförenings bankgiro 790-9799 eller swisha samma belopp till nummer 123 144 9990 Märk din betalning med barnets/barnens namn och klass.

Det här inlägget postades i Åk 1, Åk 2, Åk 3, Åk 4, Åk 5, Åk 6, F-klass, Föräldraföreningen, Gemensamma aktiviteter. Bokmärk permalänken.