Förskoleklass v 42

Veckorna går i rasande fart. Det är en härlig klass och barnen är så duktiga.

Måndag: På gymnastiken lekte vi tågstafett som uppvärmning. Efter det körde vi en rörelsesaga. Barnen får olika karaktärer och ska lyssna på sagan. När de hör sin karaktärs namn ska de springa. I klassen arbetade vi med bokstaven Oo. Vi såg en liten film, jobbade på ipads och i våra häften.

Tisdag: Vi startade med högläsning och därefter en Kahoot. Det är som en frågestund där barnen använder sina ipads till att svara på varje fråga. Efter rasten arbetade vi i stationer med kartläggning och matteräkna.

Onsdag: Vi fortsatte med vårt stationsarbete men hann även med att arbeta med symmetri och alfabetet.

Torsdag: Idag fortsatte vi med att färdigställa vår höstskog och vinterfåglar. Det blev jättefint. Vi tittade även på film om svampar och arbetade med svampens delar.

Fredag: Idag började vi på en ny Superhjälte bok. Barnen tycker de är jättespännande. Därefter fick barnen samarbeta kring en bild. Vad finns i bilden? Vad finns inte i bilden? Vad undrar ni om bilden? När vi haft rast och frukt var det dax för musik. Vi sjöng lite höstsånger och rörelsesånger. I slutet av dagen målade vi och klippte ut ormar (Oo). Barnen sammanfattade veckan innan det var tid för fri lek.

Vecka 44 är det höstlov. Barnen är lediga från skolan men fritids är öppet som vanligt!

Trevlig helg!

Ann   Cissi    Sofie

Det här inlägget postades i F-klass. Bokmärk permalänken.