Åk 5, v 43

Nu är det äntligen dags för höstlov och jag tror att alla tycker att det ska bli ganska skönt. Vi har roligt och trivs tillsammans i skolan men lite lediga dagar är aldrig fel!

Kom ihåg att boka utvecklingssamtal innan 9 november. Inbjudan finns på IST Home.

Den 8 november är det dags för kunskapskoll på Västeuropa. Vi har inte hunnit jobba så mycket med området som jag tänkt och därför kör vi en lite mindre kunskapskoll. Eleverna behöver visa sina kunskaper i namngeografi samt kunna beskriva en känd plats/område i Västeuropa.

Musik: Vi har arbetat med att göra en vinjett till film. Låten ska vara klar idag (27/10). Glöm inte att bjuda in mig till projektet i Soundtrap så jag kan nå er låt. Vi gör kamratbedömning på musiklektionen mån 6/11.

Trevligt höstlov!

V 46