åk 5, v 45

Nu är vi igång igen efter höstlovet! Härligt att träffa eleverna igen!

I morgon är sista dagen för att boka utvecklingssamtal. Har vårdnadshavare inte bokat något samtal kommer jag ha samtal med eleven under skoltid. Inför samtalet vill jag att man läser omdömena som  finns på IST lärande tillsammans med sitt barn.

På matten jobbar vi vidare med bråk och det känns som om eleverna blir allt säkrare. Vi tar det lugnt och repeterar många gånger så att alla ska förstå och hänga med.

Janne hälsar att om man har lånat engelska böcker från skolan så vill vi ha vårdnadshavarnas hjälp med att se till att de kommer tillbaka när man har läst färdigt. Det är många böcker på vift nu och en del böcker har vi kölistor på.

Nästa vecka har eleverna läst klart Svart bälte och kommer istället att ha läsläxa i en egenvald bok. De kommer själva att få planera hur många sidor de ska läsa varje vecka, minst 30 sidor. Flera elever verkar tycka att det är roligare att läsa och har hittat ”sin” typ av bok.

Jag vill påminna att det är viktigt att elever som är lediga eller frånvarande på grund av sjukdom tar ansvar för att jobba ikapp det man missat. Eleverna behöver träna på att ta ansvar och se till att de gör de uppgifter de behöver. Tycker eleverna att det är svårt kan man som vårdnadshavare skicka ett mail och kolla vad som behöver göras. Eleverna får gärna skriva till oss lärare på Teams så svarar vi så snart vi kan.

På måndag får vi en ny klasskamrat och alla tycker att det ska bli roligt och spännande!

Imorgon är jag ledig och Daniel är tillsammans med klassen.

Trevlig helg!

Måndag;

Tisdag; Svart bälte, idrott

Onsdag; Engelska, idrott

Torsdag;

Fredag;

21/11 Studiedag

23/11 Kunskapskoll Sydeuropa

27/11 Omprov Europa

30/11 Prov astronomi

7/12 Fira Nobeldagen

21/12 Julavslutning

Det här inlägget postades i Åk 5, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.