Fritids v51

Vintern flög lika fort förbi som denna terminen men oerhört mycket har vi hunnit med.

Denna veckan har vi fortsatt med julpyssel. Finmotoriken sattes på prov och fina julkort har skapats av olika material. Av små glaspärlor gjordes nyckelringar där barnen först fick bestämma ett mönster som de skulle pärla. Av toarullar och flaskfärg skapades fina julgranar och i temat vinter skapades fina teckningar med hjälp utav kladdkritor och vattenfärger.

Kläder efter väder är vårat motto och denna veckan innebar de regnkläder. Många timmar har spenderats utomhus, Kojbygge, Matlagning i form av lera och ner hackat trä som kött och massa fotboll har varit de barnen hållit på med i regnet. Med ännu mer rörelse och taktiktänk satts på prov i olika lekar i gympasalen under veckan.

Kom ihåg att kolla bland upphittade kläder om det är något som tillhör er. Vi vill även påminna om att den 8/1 har vi planeringsdag vilket innebär att fritids är stängt.

God jul och gott nytt år

//Fritids

Det här inlägget postades i Fritids. Bokmärk permalänken.