Åk 2, v.51

Så är höstterminen slut och lite välförtjänt julledighet väntar för att ladda om inför vårterminen.

I måndags hade vi en trevlig och lite annorlunda morgon som gick i en gammaldags skolas tecken. Alla spelade med och stod upp prydligt när de skulle prata, skrev skrivstil, omvandlade ören till kronor och mycket annat. 🙂 I tisdags valde de flesta elever att läsa upp sina intervjuer för F-klassen som var goda åskådare och lyssnade intresserat. Härligt!

Idag har vi haft en mysig julavslutning tillsammans med hela skolan i idrottshallen. Bland annat sjöng vi allsång och dansade runt granen. Därefter gick vi upp i klassrummet där det bjöds på smarrig fika och vi öppnade resterande av luckorna i julkalendern djurens jul. Eleverna fick ett varsitt presentkort som de kan nyttja i klassrummet under nästa termin. Vi sa även hej då och all lycka till, till en klasskompis som ska börja på en annan skola. Eleverna har ingen läxa över julen men de fick med sig ett läsbingo hem för att inspirera till att hålla igång läsningen även hemma. De som väljer att göra det, ta gärna med pappret tillbaka till skolan efter lovet.

Slutligen vill jag säga tusen tack alla barn och föräldrar för terminen och året som gått! Vi ses igen den 10 januari .

God jul och gott nytt år!

Onsdag:
*Skolstart och träslöjd