Åk 3 vecka 51

Den här veckan har gått i en rasande fart och vi har haft lite jultema på veckans lektioner.

Idag har vi haft en mysig julavslutning. Alla eleverna på skolan dansade runt granen i idrottshallen, de fick lyssna på personalens julpingpong-sång och sjunga allsång. Tillbaka i klassrummet väntade fint uppdukat fika och Sunes jul. Eleverna fick varsitt presentkort som de kan nyttja fram till sommaren. Vi fick även säga hej då till en klasskompis som efter jul börjar på en ny skola. Hon hade bakat fantastiskt goda kakor som hon bjöd på och vi önskar henne lycka till på nya äventyr i livet.

Föräldraföreningen överlämnade en julpresent till personalen på lucia från er föräldrar och barn. Vi vill tacka så mycket för den, där fanns mycket gott att välja mellan som gett oss vuxna lite extra energi denna sista vecka 😉

Då återstår det bara för oss att önska er alla en riktigt god jul och ett gott nytt år! Vi ses 2024!

Hälsningar Evelina, Sandra och Johan

Vecka 2:

• Onsdag: Skolstart! Syslöjd
  • Torsdag: Idrott
  • Fredag

Kommande aktiviteter:

• 8/1 Stängningsdag fritids
  • 10/1 Skolan börjar igen
  • 31/1 Studiedag
  • Vecka 8 Sportlov
  • 7/3 Studiedag
  • Vecka 13 Påsklov
  • 10/5 lovdag
  • 7/6 lovdag

Mellan 11/3-24 och 17/5-24 har åk 3 nationella prov. Under denna period beviljas ingen ledighet.