Årskurs 1 vecka 3

Första hela skolveckan på vårterminen är nu till ända, och vi fortsätter att kämpa på! Det ser ut som om snön kommer fortsätta ligga kvar nästa vecka, dock något varmare temperaturer.

Denna vecka har klassen fortsatt sitt arbete med mätningar inom matematiken, och nästa vecka kommer vi att påbörja vår utforskning av vår nya matematikbok, Singma 1B. Vi jobbar alltså mot nya matematiska utmaningar samtidigt som vi befäster och repeterar befintliga kunskaper.

Inom samhällskunskap har vi fortsatt vår studie av vår fina huvudstad, där vi har tittat på välkända byggnader och skrivit faktameningar om Stockholm. Inom ämnet naturkunskap har vi ägnat oss åt att läsa fakta om månen och skriva texter. Veckans engelska lektioner var utmanande, då vi övade på att ställa frågor och ge svar, något vi kommer att fortsätta med även nästa vecka.

I svenskan har eleverna arbetat med läromedlet Robin och dessutom författat egna berättelser med hjälp av en stödtext.

Önskar er alla en trevlig helg!

Vänliga hälsningar,

Klas, Therese, Eva och Hanna

Nästa vecka

Måndag: Läsläxan tillbaka till skolan

Tisdag: Idrott

Onsdag:

Torsdag:

Fredag:

Kommande aktiviteter och viktiga datum:

31/1 Studiedag.

Vecka 8 Sportlov.

7/3 Studiedag.

Vecka 13 Påsklov.

10/5 Lovdag (klämdagen vid Kristihimmelsfärdsdag).

7/6 Lovdag (klämdagen vid nationaldagen).

13/6 Skolavslutning enligt tradition.