Fritids v3

Nu är första hela veckan denna terminen avklarad.  Vi inledde detta året med kyla och snö som vi under fritidstiden njutit av till fullo. Eftermiddagarna har spenderats mestadels på isbanan eller på en stjärtlapp i full fart ner för våran backe.

Temat vi har för denna månaden är motorik. Både grov och fin motorik kommer att tränas under denna månaden, Så barnen har fått hamra och spika ett mönster som de sedan skulle dra tråd efter. Deras klippkunskaper och måla innanför linjerna sattes på prov och bildade fina färgglada elefanter men också snögubbar.

I varmare lokaler har mer rörelse och grovmotorik prövats i en klurig hinderbana. De äldre barnen  fick själva fria tyglar (i samråd med oss vuxna) att tillsammans bygga upp en hinderbana som skulle passa alla årskurser.

inhämtad inspiration från programmet bäst i test har barnen fått genomföra några liknande test. samarbeta och att tänka ett steg längre blev uppdragens utmaning.

Idag den 19/1 är sista dagen att lämna in schema för studiedagen.

// Fritids

Det här inlägget postades i Fritids, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.