Fritids v9

Hoppas alla haft en bra sportlov, det har vi i alla fall haft. I bildformat får ni se lite av aktiviteterna vi hittat på.

V9 har vi skapat med olika material. Snön är nu borta och naturen börjar nu komma till liv igen.  Så med hjälp utav tops och flaskfärger skapades fina träd. Vi har även

Vi har fått vår känslor, vilket innebär att lika mycket och även mer tid spenderas utomhus. Boden har sopats och organiserats om.  Gatukritorna fick komma fram och gav vår asfalt liv och många fina färger. Barnen har fastnat för en lek som heter snappa näsduk så den har vi lekt både i gympasalen men också utomhus. Då melodifestivalen är i full gång har barnen gjort egna danser och haft uppträdande för varandra, dansstopp har även blivit populärt igen.

I sagorummet har vi nu läst ut boken och vilken tur att det blev ett lyckligt slut. Nu är vi inne på den sista av böckerna i Spökbyrån så nu återstår det att se vad som händer i FARLIGA DIMMAN.

Vår terminen går i en rusande fart så påsklovs schemat är utskickat. Sista inlämningsdagen för den är 8/3!

påminnelse om att 7/3 är det studiedag och fritids är öppet för de som lämnat in tid.

//Fritids

Det här inlägget postades i Fritids. Bokmärk permalänken.