Fritids v10

Vi inledde veckan med vårstädning. Lådan med upphittade kläder gicks igenom, barnens platser städades och deras lådor på fritids rensades. Vi vill gärna att ni kolla över barnens extrakläder de har på skolan, men ni får även gärna kolla i ”upphittat” lådan om något där tillhör er familj.

Till tonerna av Lia, Smash Into Pieces och många andra låtar ifrån melodifestivalen har det dansats till här under veckan. Flera hopphagar, blommor och andra konstverk har ritats med hjälp utav gatukritor.

Bläckfisken, Banantagen, Under hökens vingar kom och andra tagenlekar har gjorts i gympasalen under veckan. Vi har många framtida fotbolls proffs på skolan så det har även spelats en hel del, både inomhus och utomhus.

Skapandet har ändrat tema, nu mer åt vår och påsk, fler träd har skapats med hjälp utav flaskfärg och tops, pärlade påskägg och kycklingar har strukits. Motorik och samarbete tränades i form av att bygga med olika material, höga torn byggdes utav kaplastavar och olika djur bildades utav magnetiles.

Nu har även sommarlovs schemat skickats ut. Det kommer vara sammanslagning på internationella skolan i Älmhult under v 28-31. Sista inlämningsdag för schema är 8/4!

Det här inlägget postades i Fritids. Bokmärk permalänken.