Fritids v11

Denna vecka tog oss med storm, både med vädret och med påskpysslet. Kransar skapades utav papptallrikar som barnen sedan fick sätta sin egna touch på. I äggets tema har barnen fått färglägga och klippa ut sitt egna ägg som vi nu har laminerat (dessa ska användas till en aktivitet om någon vecka). Pärlverkstaden har inte gått i konkurs här, men den har bytt inriktning till påsk.

Utomhus har kojbyggandet fortsatt. De har utvecklad sina kunskaper och tagit i åtanke att bygga mer vindtäta/tåligare kojor.

Ljuden av knarrande trägolv, vind som viner i träder och en ljus röst som gjorde läten var bakgrundsljud medans vi satt i sagorummet och fortsatte läsa i farliga dimman.  På samma tema, fast utan de kusliga bakgrundsljuden, har vi varvat ner i gympasalen efter aktiviteterna vi haft. Efter en hektisk skoldag och aktiviteter som vi haft på fritids, så är det både behövligt och skönt med några minuters avkoppling.

Under veckan har barnen fått utvärdera sitt fritids (barnen var helt anonyma när de gjorde detta). De fick också komma med förslag för att förbättra fritids. Denna mångfunktionella låda är nu en ”förslagslåda”, så när barnen får en idé kan den läggas i lådan.

//Fritids

Det här inlägget postades i Fritids. Bokmärk permalänken.