Fritids v16

De nya plankorna har varit otroligt uppskattat, så kojbyggandet har fortsatt under veckan. Vi har även fortsatt med att vår städa skolgården. Löv och jord sopades bort så stentrappan kom fram, stora stenar som rullat ner ifrån stenmuren hjälptes vi tillsammans att lägga på plats igen. kreativa konstverk med gatukritor har de ritats med på asfalten, affärer som säljer dryck och kakor har skapats i sandlådorna. Sedan får vi inte glömma de två nya fotbollsmålen som vi fått hit, dem har använts flitigt!

Vi har många på skolan som tycker dans och musik är superroligt så under några veckors tid har vi haft temat småstjärnorna. Där de barn som ville vara med fick välja en låt och sedan övat in sin egengjorda koreografi till den. Så detta har de fått visa upp under veckan.

Allemansrätten har vi fortsatt med och under de närmsta veckorna kommer vi även sätta in det i praktiken för att ge barnen en större förståelse för ämnet och dess innebörd. Sedan är det ju faktiskt vår (även fast man inte kan tro det) så nästa vecka börjar vi lite smått med planering!

INFORMATION

• Fritidshemmets dag börjar närma sig och det ska vi givetvis fira! Så tisdag 14/5 är aktiviteter och skoj inplanerat. Alla som har fritidsplats är välkomna denna dag, oavsett om ni som vårdnadshavare arbetar denna stund eller inte. Tiden för fritidshemmets dag är mellan 12.40-15.00.
  • Angående buss till och från simskolan så finns information om denna på Älmhults kommun hemsidan.

//Fritids

Det här inlägget postades i Fritids. Bokmärk permalänken.