Idrottsdag på Ryfors skola torsdagen den 16 maj

Torsdagen den 16 maj så blir det idrottsdag på skolan! Denna brukar vara mycket omtyckt och går till som så att elever från åk 5 och 6 tillsammans håller i olika stationer för övriga elever på på skolan. De får på så sätt chans att öva på ledarskap och få ett perspektiv på hur det kan vara att vara ledare, och resten av skolan får en förmiddag full av skoj (det är så klart visserligen roligt att leda också). Stationerna kan bestå av t.ex. lek, sport och hinderbana. Eleverna i åk 5+6 har själva valt ledargrupper och vilka aktiviteter som de vill hålla i. Aktiviteterna pågår från kl 8-11 med rast som vanligt kl 9:20-9:40. Det är 6 stationer med 3-4 ledare i varje.

Till dagen behöver alla elever ha med sig gympakläder för utomhusbruk och en vattenflaska. Duschmöjligheter finns kl 11-11:50 i gympasalen så handduk är bra att ha med sig också. En frukt eller två kan också vara fördelaktigt för att hålla energin uppe. Till lunch blir det hamburgare vilket lär resultera i mycket mätta och belåtna elever (vi äter ute tillsammans allihop om vädret ej vill annat). Vi hoppas på en dag med mycket sol, gemenskap och motion. 🙂

Allt gott, Hampus, ansvarig idrott åk 4-6

Det här inlägget postades i Åk 1, Åk 2, Åk 3, Åk 4, Åk 5, Åk 6, F-klass, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.