Veckobrev Förskoleklass v 34

Veckorna går rasande fort och det är så kul att lära känna era trevliga barn:) De är många som är förkylda nu så tyvärr har en del barn fått vara hemma. Krya på er!

Vi har hunnit med en hel del denna veckan. Varje dag har vi rast 9.20-9.40 tillsammans med de andra barnen på skolan. När vi kommer in äter barnen sin frukt och vi läser en bok. 11.40 äter vi lunch. Emellan allt det har vi hunnit med en massa annat skoj:

Måndag: På gymnastiken gjorde vi tabata som uppvärmning, därefter fick barnen gå/springa över golvet på olika sätt. Som avslutning lekte vi en lek som heter land och hav. Den går ut på att aktivt lyssna och springa.

Tisdag: Dagen startade med att barnen fick rita sin familj, sitt favoritdjur och vad de tycker om. Sidan två fick de sedan i läxa med sig hem. Efter rasten jobbade vi med rimord, sedan fri lek på fritids innan det var dax för musik med Evelina. När vi ätit lunch pratade vi om första ljudet i våra namn.

Onsdag: Bokstaven Aa arbetade vi med hela dagen på olika sätt. Vi skrev, lyssnade på ljudet, tittade på film i bokstavståget och skrev på tavlan bl a.

Torsdag: Vi jobbade med siffrorna 0 – 3. Vi startade med att låta pingvinen i bokstavståget hoppa till rätt siffra så han inte blev blöt. I samma program skrapade vi också fram siffror och barnen gissade vilken siffra det skulle bli. Därefter skrev barnen på arbetsblad och i slutet av dagen målade vi Lille Skutt med hjälp av prickar i rätt färg. Låt gärna barnen berätta hur vi gjorde!

Fredag: Idag fredag har vi repeterat rim och siffror med hjälp av memory spel. Vi har även Målat Bokstaven A med en massa mönster på. Efter rasten fick barnen berätta vad vi gjort och vad de tycker de lärt sig under veckan. Innan den fria leken fick de visa kompisarna vad de ritat hemma i sin läxa. Det var sååå fina bilder =)

Vet ej om ni fått min mailadress om ni behöver nå mig så den kommer här: ann.persson@almhult.se

hoppas ni alla får en trevlig helg!  Hälsn Ann och övrig personal som varit i klassen

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.