Skoljoggen!

Hej allesammans!

På onsdagen den 16/9 är det dags att genomföra den årliga skoljoggen för F-3 (åk 4-5 springer på fredagen samma vecka och ett separat inlägg kommer om det). I år byter vi inte om eller duschar efteråt i och med dagsläget med corona. Vi genomför loppet mellan förmiddagsrasten och lunch. Efteråt bjuder vi eleverna på dryck och det delas ut diplom.

I samband med detta lopp kan man skänka valfri slant till clowner utan gränser och info hur ni gör detta kommer nedan:

Samtidigt som elever rör på sig gör de också gott för andra barn. I samband med Skoljoggen samlas en frivillig Springslant in bland deltagande elever, skolpersonal, föräldrar och andra som engageras i insamlingen.

Springslanten går till en förmånstagare och 2017–2021 är det Clowner utan Gränser. Skolidrottsförbundet kontrolleras av Svensk Insamlingskontroll och har ett 90-konto vilket garanterar att vi använder minst 75 procent av intäkterna till verksamhetens ändamål. Skolidrottsförbundet använder Better Now för tryggt och enkelt givande.

Flera sätt att skänka Springslanten Observera att pengarna inte ska sättas in direkt till Clowner utan Gränser utan på det konto som Skolidrottsförbundet ansvarar för där alla insättningar som kommer från Skoljoggenarrangemanget samlas. Detta för att kunna föra statistik över insamlingen och underlätta för både oss och Clowner utan Gränser. Någon gång i januari 2021 överlämnas pengarna till Clowner utan Gränser.

Kontanter är inte särskilt moderna nuförtiden. Det kan vara svårt att bli av med de insamlade pengarna om ni gör en insamling på skolan. Förutom via Better Now kan ni samla in pengar på följande vis:

SWISH Ett enkelt sätt att skänka pengar är att använda Swish. Ni kan ”swisha” valfritt belopp på telefonnummer: 123-9011263 (som du ser är detta ingen 070-nummer men det funkar precis som ett vanligt telefonnummer. Se till att du har den senaste versionen av Swishappen i din telefon.) så kommer pengarna direkt in på Skoljoggens 90-konto. Läs mer om hur du använder Swish här.

BANKGIRO Ni kan förstås även sätta in ert bidrag på 90-kontot: Bankgiro: 901-1263.

Är det så att du behöver ett vanligt kontonummer når pengarna fram till samma ställe på bankkonto 8901-1, 924 972 903-0 (Swedbank

Det här inlägget postades i Gemensamma aktiviteter. Bokmärk permalänken.