Skoljoggen åk 4-5

Hej alla föräldrar och elever i åk 4-5

På fredag nästa vecka, den 18 september, blir det skoljogg för 4-5. Vi tar hela idrottslektionen (12:10-12:40) till att jogga en runda till förmån för att göra gott för andra barn. I år byter vi inte om eller duschar efteråt!! Man får dock tid att byta till löparkläder innan starten. Efteråt bjuder vi på dryck och det delas ut diplom.

I samband med Skoljoggen samlas en frivillig Springslant in bland deltagande elever, skolpersonal och föräldrar.

Springslanten går till förmånstagare och 2017-2021 är det ”Clowner utan Gränser”. skolidrottsförbundet kontrolleras av Svensk Insamlingskontroll och har ett 90-konto vilket garanterar att minst 75 % av intäkterna går till verksamhetens ändamålet. Skolidrottsförbundet använder ”Better Now” för trygg och enkelt givande.

Det finns flera sätt att skänka Springslanten. Observera att pengarna inte ska sättas in direkt till ”Clowner utan Gränser” utan till ett konto som Skolidrottsförbundet ansvarar för där alla insättningar som kommer från Skoljoggenarrangemanget samlas. Detta för att kunna föra statistik över insamling och underlätta för både Skolidrottsförbundet och Clowner utan Gränser. Någon gång i januari 2021 kommer de insamlade pengarna att överlämnas till Clowner utan Gränser.

Insamlingen kan göras via ”Better Now” eller via;

SWISH telefonnummer:123-9011263, så kommer pengarna direkt in på Skoljoggens 90-konto. Du swishar en valfri summa.

BANKGIRO: 901-1263 alternativt bankkonto 8901-1, 924 972 903-0 (Swedbank).

Det är frivillig med Springslanten.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.