åk 4 veckoinfo v. 6

Hej alla föräldrar och elever i åk 4

Vilken härlig vintervecka vi haft!

veckobrev vecka 6 -21

Veckans information finns  här:  I veckobrevet finns lite fler bilder och filmer från vårt besök på ”Microsculpture”. Det är mycket som händer nästa vecka, bla simning måndag, skridskoåkning tisdag, simning onsdag, no test torsdag och fredagsmys innan sportlovet.

Läxor

Läs-läxa med frågor till ”Solhjärtats hemlighet” kapitel 3 i del 2. Elevspel-bråk. glosor. Skridskor och hjälm till tisdag. No-prov torsdag. Bild inlämning torsdag.

Vecka 7

Måndag: Läs och skrivläxa, Solhjärtats hemlighet kap 3 del 2. Badkläder + handduk.

Tisdag: Skridskor + hjälm. Man får gärna ta med varm dryck och smörgås.

Onsdag: Badkläder + handduk

Torsdag: glosor, No-prov, bildinlämning

Fredag: Matteläxa bråk 2

Bilder från utställningen Microsculpture. Vi programmerade, tittade på bildkonst och tittade på riktiga insekter:

En liten film på de programmerade insekterna: IMG_1120 IMG_1123

När ni hämtar era barn på skolan så tänk miljövänligt, låta inte bilen stå på tomgång utanför skolan medan ni väntar. Tack för hjälpen alla!

Trevlig helg önskar jag er med mycket is-aktiviteter och alla hjärtansdag mys.

Mvh Cilla Ry 4