Februarilovet på Fritids

Vilka underbara vinterveckor vi haft. Vår önskan var att det skulle fortsätta över februarilovet men det ser tyvärr lite dystert ut. Vi har planerat för att åka skridskor och pulka men vi får se hur det blir. En dag är det också planerat för lång vandring där barnen kan ha egen fika med sig. Till alla er som inte ska vara på fritids önskar, vi ett riktigt skönt och mysigt lov.

Fritids planering v. 8

Måndag: På förmiddagen tar vi en lugna start på veckan, vi leker och organiserar upp det som ska hända i veckan. Efter lunch drar vi igång sportlovsdico med lite popcorn som tilltugg.

Tisdag: Vi gör fint  och rent på fritids och delar in alla rum i olika ansvarsområden. På eftermiddagen är det planerat för skridskor. Är inte vädret med oss så blir det en annan gemensam aktivitet. Tag gärna med egna skridskor

Onsdag: Vi ger oss ut på hike (långpromenad) där vi stannar på halva vägen och mumsar i oss vår medhavda fika. ( ej godis o läsk , men bullar o kakor går bra =) ) När vi kommer tillbaka till skolan grillar vi korv uppe vid grillkåtan. Barnen får ha egen fika med sig.

Torsdag: Vi har planerat för att åka pulka . Om det inte går gör vi någon annan gemensam aktivitet. På eftermiddagen har vi lite film mys. Tag gärna med egen pulka eller snowracer och hjälm.

Fredag: Barnen bestämmer vad de vill göra nere i gymnastiksalen. Vi har fått 4 st nya Ipads till fritids så de turas vi om att utforska på eftermiddagen.

Trevlig helg!

Det här inlägget postades i Fritids. Bokmärk permalänken.