Åk 3 v.33

Nu har vi gått första veckan i åk 3 och det har varit så roligt att få träffa alla härliga elever igen! Vi har dessutom fått lära känna två nya elever som har börjat i klassen.

De första dagarna av veckan mjukstartade vi med bland annat samarbetslekar, uteaktiviteter, skapande och spel. Senare delen av veckan har vi allt mer börjat jobba på som vanligt.

På matten har vi jobbat med längd och mätning på olika sätt och tränat på begreppen  punkt, linje, stråle, sträcka och öppen polygon. Vi har även spelat spel där vi har övat växling med pengar.

På SO:n har vi gått igenom skolans likabehandlingsplan samt diskuterat nya trivselregler.  Under dagens NO pratade vi om tyngdkraft och gjorde undersökningar på gungorna för att upptäcka när i pendelrörelsen man känner sig lättast, tyngst, det går fortast respektive långsammast. Var man frånvarande idag är det bra om ert barn tittar på en film hemma som finns på urplay.se  – NO-tv, avsnitt tyngdkraft.

Nästa vecka kommer eleverna få läsläxa i Nyckeln till skatten. Läsläxan med tillhörande läxbok/skrivläxa är mellan tisdag- tisdag.

Jag vill påminna er om att det är viktigt att ni går in på skolportalen och fyller i era kontaktuppgifter så att vi har rätt uppgifter till er vårdnadshavare. Tänk också på att det är där ni sjukanmäler ert/era barn. Uppkommer det några problem, vänligen maila mig på: annica.hedlund@almhult,se .

Trevlig helg!

Idrott: Ta med ombyte, duschartiklar och handduk.
Eleverna får läsläxa som ska göras till nästkommande tisdag.
Idrott: Ta med ombyte, duschartiklar och handduk.

Kommande agenda

• 13/9 studiedag
  • 24/9 fotografering
  • V 44 höstlov
  • 18/11 Studiedag
  • 21/12 Sista skoldagen innan jullovet
Det här inlägget postades i Åk 3, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.