åk 5 veckoinfo

Hej alla föräldrar och elever i åk 5

Det var härligt att se alla elever igen efter sommarlovet. Vad vi hittat på under veckan kan du läsa i veckobrev v 33 -21 . I brevet finns också information om kommande aktiviteter. Jag behöver lite stöttning från er föräldrar framöver, vad gäller aktiviteterna, läs och begrunda.

Som ni kanske läst i tidningen kommer eleverna att få fortsätta på Ryfors skola även i 6:an, kul tycker jag.

Jag arbetar inte i skolan på onsdagarna. Eleverna kommer att ha Janne och Annika varje onsdag eftersom det är min ”plugg dag”. I onsdags fungerade det toppen bra.

Schemat är inte riktigt klart ännu så eleverna har endast fått ett preliminärt schema. Jag har sett att några fixat kalender att skriva i, toppen! Jag återkommer om en läxläsningsdag på skolan blir möjlig.

Eleverna kommer att jobba en hel del med både 4:or och 6:or under läsåret.

Hoppas ni får en härlig helg.

Mvh Cilla Ry 5