Åk 3 v. 12

Den här veckan har vi jobbat på jättebra och hunnit med mycket!

Eleverna har genomfört nationellt prov i läsförståelse av berättande text, skrivande av berättande text samt ett matteprov om taluppfattning. De är så arbetsamma, ambitiösa och har kämpat på otroligt bra! När eleverna skrev berättelser i torsdags, var de så koncentrerade att endast knappandet på tangentborden hördes.

I tisdags hade vi en riktigt härlig invigningsceremoni för vår nya skolgård.
Eleverna var nöjda och belåtna efter att ha fått fantastiskt fika samt genomfört roliga aktiviteter som bland annat föräldraföreningen anordnat. Reportage om dagen finns att läsa om i Smålänningen.

På No:n har vi påbörjat ett nytt kunskapsområde om kroppen. Eftersom många elever är väldigt nyfikna och intresserade av vad som händer i kroppen vid puberteten samt hur ett barn blir till, började vi titta på några filmer och samtala om ämnet. Vi har även jobbat allmänt om kroppens organ, både på utsidan och insidan. I So har vi fördjupat oss om bondestenåldern.

På tekniken skapade eleverna en typ av  hologram genom samarbete i par. Det var en mycket uppskattad lektion enligt många.

Trevlig helg!

V.13
Måndag:
Idrott, ta med ombyte och handduk.
Träna på musikuppgift (se enskilt blogginlägg).
Läxa om klockan på matteportal om man inte hade gjort den till v. 12.
Tisdag:
Läsläxa + lilla läxboken
Onsdag:
Idrott, ta med ombyte och handduk.
Torsdag:
Fredag:

Matteläxa på matteappen, välj vilket område du vill träna mer på.

Kommande

v.11-20 Nationella prov