åk 5 veckoinfo vecka 13

Hej föräldrar och elever i åk 5

Här kommer information om vad vi gjort i veckan Veckobrev v. 13 -22.

Hoppas ni blir lurade idag den 1 april. Barnen lurade mig… 🙂 de hade ställt fram klockan  10 minuter, vilket gjorde att de slutade 10 minuter tidigare. Jag som hade planerat diskussioner efter filmen vi såg om sömn fick snopet lägga dem åt sidan och önska en trevlig helg :))

I dagens blogg skickar jag med basketdanserna samt vår deckare ”Mysteriet i Råttland” Mysteriet i råttland. Jag skickar även med utvecklingssamtalslappen igen. Jag vill ha in lapparna senast fredag den 8 april Utvecklingssamtalslapp vt 22.

Kommande fredag blir det påskpyssel då eleverna gör en äggjakt samt en aktivitet som heter ”Skydda ägget”.

Vecka 14 läxa:

Mån:

Tis: tabell 6-8

Ons: Eng läxa: glosor

Tors: Läsförståelseläxa. ”Spara energi”

Fre: Påskpyssel. Vara klar med rättningen av deckaren! Utv samtalslapp in!!

Hoppas ni alla får en trevlig helg.

Mvh Cilla