Veckobrev åk 6, v 14

Idag har vi haft påskaktiviteter tillsammans med åk 4 och 5. Eleverna har byggt skyddsdräkter till råa ägg och tävlat om olika utmärkelser. Kul att se hur kreativa elever vi har!

Till fredagen den 22 april har eleverna i läxa att kunna omvandla olika enheter. Vi har jobbat med det i skolan och eleverna har själva fått välja om de behöver extrablad för att träna mer. Vi kommer att ha ett läxförhör på detta.

Efter lovet kommer vi att börja med arbetsområdet ”Lag och rätt” i samhällskunskap. Vi kommer att prata om olika brott och straff, hur det kommer sig att människor begår brott samt hur gången är från brott till straff.

Nu är det dags för ett välförtjänt påsklov. Förhoppningsvis blir det lite mer vårlikt väder igen så alla kan vara ute och njuta av solen!

V 16

Måndag; Annandag påsk

Tisdag; språkval, idrott

Onsdag;

Torsdag; Idrott

Fredag; Läxförhör omvandling enheter

Kommande aktiviteter

V 15 Påsklov

4/5 Nationella prov matte

6/5 Nationella prov matte

27/5 Lovdag

Det här inlägget postades i Åk 6, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.