Förskoleklass v 16

Det blev en kort vecka så här efter påsk. Härligt att så många har blivit friska igen. Vi hoppas att det soliga vårvädret fortsätter att bättra på vår hälsa.

Veckans bokstav har varit Qq.

På musiken spelade vi med instrument. Vi fick följa Mozart på tavlan som hoppade omkring i sin egenkomponerade musik.

Denna vecka har vi haft temat Yrken och arbetat i ett arbetshäfte. Det finns så många olika yrken så vi har bara skrapat lite på ytan. Eleverna har fått rita och berätta om sina drömyrken och det var roligt att höra vad de tänker göra i framtiden.

Vi har passat på att vara ute och leka gemensamma lekar i det fina vädret.

På matten fick alla hjälp att göra klart det som de hade missat när de hade varit sjuka och så avslutade vi det med att de fick arbeta på sina Ipads. Där tränade vi på att använda pengar.

Idag såg vi filmen om de tre små grisarna. Därefter fick eleverna träna på att agera i dramatisering av filmen. Alla vågade agera och var mycket noga med sina repliker. Hela klassen tycker om att spela teater och gör det mycket väl. Tillbaka i klassrummet fick eleverna i uppdrag att måla en bild som berättar om sagan.

Under vecka 19 kommer vi att erbjuda er utvecklingssamtal. Detta sker här tillsammans med ert barn. För att ni inte ska behöva ta ledigt från ert arbeta flera gånger så här i slutet av terminen har vi försökt lägga dem i anslutning till ert barns besök hos skolsköterskan när det har varit möjligt. Vi har skickat ut tider till er alla och vi hoppas att alla är friska så att det kan fungera som vi har planerat.

Ha en härlig helg

Hanna, Ann och Cissi

Det här inlägget postades i F-klass. Bokmärk permalänken.