åk 5 veckoinfo

Hej alla föräldrar och elever i åk 5

Här kommer informationen från veckan som varit Veckobrev v. 17 -22.

Nu finns ett läxschema i klassrummet så eleverna själva kan se vad de har i läxa och till vilken dag.

Dessa böcker vann vi!!                                        Vårt diplom med motiveringen till varför vi                                                                                        fick pris.

Vecka 18 läxa:

Mån:

Tis: läxhjälp

Ons: glosor samt noveller

Tors: historia läsning samt rättstavningsord

Fre: läsförståelse

Novell läxan: Ett häfte av Filip.

Läsförståelsetext: ”Kan två personer ha likadana fingeravtryck?

Historia läxa: Läs sid 58, 59 samt 64. Skriv uppgift: Berätta hur Vasa regalskepp kunde sjunka på första färden. Berätta om hur livet som legoknekt kunde vara.

Rättstavningsorden: domare, dömde, drömt, kunde, hem, lamm, damm, skrämde, glömde, välkommen, välkomna, himlen, himmel, gammal, gamla, ungdomar, kända, vinna, män, men, kunna

Trevlig helg// Cilla