Åk 1, v.19

Hej allesammans!

Under vecka 19 har vi bland annat hunnit med följande:

• Eleverna har dokumenterat solrosens livscykel i vår egen solrosbok.
  • Vi har repeterat bokstäverna B,G,J och Y. Eleverna har jobbat med olika övningar i sin arbetsbok ”Magiska kulan”.
  • Med Rosanna fortsatte arbetet med arbetsområdet badsmart. De diskuterade hur man beter sig när man är på en båt.
  • På våra mattepass jobbar vi vidare med geometriska former och mönster. Vad är en mönsterdel? Nästa vecka kommer eleverna påbörja området ”Addition och subtraktion 0-20”.
  • Eleverna har målat bilder till ”Peer i Bergakungens sal” med akvarellpennor. Det blev så fina bilder.
  • Vi har förberett oss för föreställningen ”Guldet”. Den bygger på operan Rhenguldet. Eleverna fick lyssna på olika stycken ur operan och beskriva känslor, rörelser och andra inre bilder som kom fram. De fick dessutom rita av varandra utan att titta ner på pappret. Det blev riktiga konstverk!
  • Under fredagen åkte eleverna buss in till Live!. Där fick vi se gyllene sjöjungfrur och modiga Måns. Eleverna tyckte föreställningen var mycket rolig!

Onsdag 18/5 kommer en naturpedagog på besök, så vi kommer vara ute mellan kl.9-11. Så eleverna behöver kläder efter väder.

Torsdag 19/5 kommer F-3 ha en idrottsdag som åk 6 håller i. De kommer idrotta mellan kl.8-11. Eleverna kommer ombytta till idrottskläder på morgonen. 6:orna håller i olika stationer under förmiddagen. Om det är regn behöver eleverna ha en regnjacka på sig. Det är ok att ta med sig en vattenflaska och en extra frukt om de behöver lite mer energi.

Trevlig helg önskar vi er alla! // Evelina, Sandra, Maria och Annie

Måndag: Läsläxa ”Succéshowen”.

Tisdag: Idrott. Ta med utekläder.

Onsdag: Friluftsdag med naturpedagog. Vi är ute mellan kl.9-11, så kläder efter väder.

Torsdag: Idrottsdag F-3.

Fredag: Ta med läsbok och läxbok. .

18/5 Onsdag. Friluftsdag med naturpedagog.

19/5 Torsdag. Idrottsdag F-3 som 6:orna håller i.

27/5 Lovdag

9/6 Skolavslutning på torsdagskvällen