Skolavslutning torsdagen 9/6

Läsåret går mot sitt slut och snart är det dags för skolavslutning!

Vi har utgått från elevernas önskemål i utformandet och just nu ser planen ut så här:

Avslutningen blir på torsdagkvällen den 9/6 kl.17.30. Vi kommer att vara på den stora gräsmattan på skolans baksida (vid regn flyttas det in i idrottshallen). I år får äntligen föräldrar/släkt/vänner vara med på en del av skolavslutningen. Eleverna önskar köra samma upplägg som de senaste två åren, så de kommer sitta i sin cirkel och övriga får ta med filtar och sitta runt omkring. Det blir lite allsång, varje klass har några minuter var att bidra med något och så säger rektorn några ord.

Därefter kommer alla elever få fika som fritids bakat. Eleverna sitter med sin klass och fikar. När eleverna fikat klart kommer det att ringa in och de går in till sina klasser. Då stannar alla övriga besökare kvar ute och kan då passa på att fika en egen medhavd fikakorg och prata lite med varandra 🙂

Kl. 18.50 kan alla besökare förflytta sig till framsidan. Där kommer finnas skyltar med klassernas namn och då placerar man sig vid den som man tillhör. Runt kl.19 kommer klasserna springa ut genom huvudentrén. Extra speciellt i år är att våra ”första” 6:or slutar och kommer därför springa ut sist. Så när ni tagit emot ert barn, stå kvar vid klassen tills alla årskurser sprungit ut till publikens jubel 🙂

Det här inlägget postades i Åk 1, Åk 2, Åk 3, Åk 4, Åk 5, Åk 6, F-klass, Fritids. Bokmärk permalänken.