åk 6 veckoinfo vecka 34

Hej alla föräldrar och elever i åk 6

Välkommen säger vi till vår nye elev som började i torsdags! Här kommer veckobrevet veckobrev v34.

Vi har hunnit komma igång med instruerande texter på svenskan och tränat på olika talsystem i matematiken. På bilden började vi med ett område som heter ”kolkritor och skugga”. Under idrotten har vi sprungit, för att träna upp vår kondition. Under första hem-och konsumentkunskapslektionen pratade vi om hygien, diskning och bakade frukostfrallor. Receptet på frukostbullar kommer senare, här på bloggen.

I nästa vecka händer mycket. Invigning av cykelbanan till Delary. De elever som kan vara med och cykla på invigningen vänligen meddela mig. Vi kommer att ha ett föräldramöte på måndag kl. 17. På onsdag cyklar hela klassen iväg på lägerskola. Informationen finns i länken  lägerskoleschema ht 22 . Packlistan kommer också på följande länk elev packlista. Vänligen läs igenom alla dokumenten. Om ni har frågor om lägret är det bara att ringa 0702420350. Lägret är inte obligatoriskt. Vore bra om ni tar med elevernas packning till föräldramötet, samt cykel om det är möjligt. De elever som inte deltar på lägret kommer att vara med åk 5 under de tre dagarna.

Jag behöver hjälp med hämtning på fredagseftermiddagen. Hampus och jag kommer att vara med alla dagarna, medan Janne cyklar med oss på onsdag samt Linnéa eller Nilla kommer att hjälpa oss på torsdagen.

Denna vecka blir det inga läxor.

Välkomna på föräldramöte på måndag klockan 17:00.

//Cilla