Åk 4 veckobrev v 35

Så har ännu en vecka gått och vi börjar komma in i lite rutiner.

Mycket av veckans tid har gått åt till att lära oss använda våra datorer. Det är mycket att hålla reda på med inloggningar, internet och olika knappar att trycka på!

På so-lektionerna har vi jobbat med demokrati och diktatur. Eleverna är nyfikna och intresserade och funderar mycket på hur det skulle vara att leva i en diktatur. Nästa vecka kommer vi att ägna lite mer tid åt de politiska partierna och det kommande valet. På torsdag kommer åk 4-6 att genomföra ett skolval där eleverna får rösta på det parti som de tycker ska bestämma.

Eleverna jobbar på för fullt på mattelektionerna och är snart färdiga med första kapitlet. Under nästa vecka kommer de att få repetera sina kunskaper genom att använda det digitala läromedlet ”Bingel”. Vill de jobba med uppdragen hemma får de gärna skriva ner sina uppgifter och logga in på en dator hemifrån.

På onsdag kommer åk 4 och 5 att ha en uteförmiddag med en naturpedagog. Tänk på kläder efter väder!

Trevlig helg!

v 36

Måndag;

Tisdag; Veckans grej ”Iskall italienare”

Onsdag; Utedag (ingen idrott), glosor

Torsdag;

Fredag; Idrott

Kommande aktiviteter

14/9 Studiedag, fritids stängt

15/9 Skoljoggen

14/10 Fotografering

26/10 No-prov ”Skogen” och ”Hösten#

V 44 Höstlov

8/11 Matteprov

17/11 Studiedag

21/12 Sista skoldagen för terminen

Det här inlägget postades i Åk 4, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.