Åk 4 Veckobrev v 36

Denna vecka har vi pratat mycket om varför vi är i skolan och vad skillnaden är mellan att vara i skolan för att göra saker och att vara i skolan för att lära sig. Eleverna har fått välja mål inför nästa vecka som handlar om hur just de ska lära sig ännu mer. Dessa lappar har de satt upp vid sina platser för att bli påminda under veckan.  Nytt för denna vecka är att eleverna har fått en utvärderingsbok där de har satt in förra veckans mål och själva skrivit en utvärdering av hur det har gått. Även jag har skrivit en liten kommentar om veckans arbete. Denna bok har eleverna med sig hem och jag vill att ni vårdnadshavare läser vad era barn har skrivit och signerar att ni läst. Jag vill att eleverna lämnar in sin bok till mig på måndagen.

I torsdags avslutade vi kapitlet om tal mellan 1000 och 10 000 med en kunskapslogg. Genom denna kunskapslogg får jag en bra överblick på vad de kan och vad de behöver träna vidare på. De elever som är väldigt osäkra på något område kommer att få repetitionsuppgifter att jobba med i skolan så att de inte missar någon kunskap.

Vi har haft en uteförmiddag tillsammans med åk 5 och en naturpedagog. Eleverna fick bland annat rita av olika saker i naturen samt leta småkryp.

Nästa vecka är lite kortare i och med att det är studiedag på onsdag. Både skola och fritids är stängt. På torsdag är det skoljoggen för hela skolan. Mer info kommer på ett separat inlägg.

V 37

Måndag;

Tisdag; Veckans grej ”Världens mest stängda land”

Onsdag; Studiedag

Torsdag; Skoljoggen, glosor

Fredag; Idrott

14/9 Studiedag, fritids stängt

15/9 Skoljoggen

14/10 Fotografering

26/10 No-prov ”Skogen” och ”Hösten”

V 44 Höstlov

8/11 Matteprov

17/11 Studiedag

21/12 Sista skoldagen för terminen

Det här inlägget postades i Åk 4, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.