åk 6 veckoinfo

Hej alla föräldrar och elever i åk 6

Här kommer lite information om veckorna som varit veckobrev v 36.

Vill även påminna om ett föräldramöte på måndag den 12 september klockan 17:30-18:30. Hoppas ni kan komma, Jessica och Hampus berättade om den nya datumen på förra mötet. Vi kommer att behandla följande frågor; skolportalen-ledighet + sjukdom, teams, bilder från lägerskolan, nationella prov-samarbete samtal, klassresurs, ”skolresa”, Oxfordowl, utv.samtal, betyg samt övriga frågor.

Just nu ägnar vi mycket tid åt samtal i grupp inför nationella proven. Om man inte deltar i diskussionerna och för samtalet framåt utan istället pysslar med annat kommer man ha svårt att nå målen. Nästa fredag hoppas jag att vi kan få till en buss efter språkvalet så att vi kan åka till Klöxhult för att träna nationella prov med åk 6 på Klöxhultskolan. Det blir en prövning att diskutera med elever man inte känner, men ack så viktigt. Vi hoppas på ett möte till, om detta blir av så har eleverna träffat många av Älmhults årskurs sex, vilket innebär att de har fått tillfälle att träffa många inför flytten upp till åk 7 på Linnéskolan. Jag hoppas detta kan ge dem mer trygghet inför flytten till högstadiet nästa år.

På onsdag är det studiedag! Ingen skola.

På torsdag är det skoljogg. Tänk på att eleverna måste vara ombytta på morgonen då de ska vara ansvariga för uppvärmningen.

Kommande vecka: 37

Mån: Föräldramöte kl.17:30 i klassrummet. So prov, för Annika.

Tis: språkvalsläxa?

Ons: Studiedag, ingen skola men fritids är öppet.

Tors: Skoljoggen- uppvärmning! Bedömning kommer att ske. Idrottsläxan in! Bedömning kommer att ske på inlämning.

Fre: Multiplikationstabell 5 och 6. Språkvalsläxa?

En fantastisk morgondimma vid Bräkentorpssjön med klassen! MAGISKT!

// Cilla och Hampus

Det här inlägget postades i Åk 6, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.