Åk 4, veckobrev v 37

Denna vecka har vi pratat mycket om hur man är en god studiekamrat och hjälper varandra att lära sig så mycket som möjligt. Det är också ur den synvinkeln som eleverna har fått välja sin ”att tänka på” inför nästa skolvecka. Även denna vecka får de hem sina utvärderingar så att ni kan läsa och skriva under dem.

På matten är vi nästan färdiga med kapitlet om addition och subtraktion. Nästa vecka kommer eleverna att göra kunskapsloggen och sedan går vi över till multiplikation och division.

Nästa vecka kommer vi att börja på ett nytt skrivprojekt. Eleverna kommer att få skriva en saga med många olika kapitel. Vi kommer också att jobba med hur man kan bearbeta en text så att den blir så bra som möjligt.

Vi kommer att testa att ha veckans grej på måndagar istället eftersom eleverna tyckt att det är lite svårt när vi har det utspritt under dagen som det blir på tisdagar. Diskutera gärna med era barn inför veckans grej vad det kan vara och be dem berätta vad det var efteråt. För många elever är det en härlig känsla att få berätta om något som deras föräldrar kanske inte vet så mycket om!

För att eleverna ska få låna datorer här i skolan krävs medgivande från er vårdnadshavare via IST . Båda vårdnadshavare behöver logga in med bank-id för att det ska vara godkänt. Jag ser att för många har en av vårdnadshavarna varit inne och godkänt men det krävs som sagt båda vårdnadshavarnas godkännande. Det är viktigt att ni går in och gör detta eftersom det krävs för att era barn ska få fortsätta låna en dator i skolan.

Trevlig helg!

V 38

Måndag; Veckans grej ”Bron som inte höll”

Tisdag;

Onsdag; Idrott, glosor

Torsdag;

Fredag; Idrott

14/10 Fotografering

26/10 No-prov ”Skogen” och ”Hösten”

V 44 Höstlov

8/11 Matteprov

17/11 Studiedag

21/12 Sista skoldagen för terminen

Det här inlägget postades i Åk 4, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.